Kom helpen bouwen aan ons bijenhotel tijdens NL Doet!

Op zaterdag 16 maart a.s. is het NL Doet, het grootste vrijwilligersevenement van Nederland. Ook jij kunt een handje helpen!

Bij onze onlangs vernieuwde bijenstal op de kinderboerderij in Ommen willen we tijdens NL doet een bijen- en insectenhotel bouwen om daarmee ook de wilde bijen en hommels een handje te helpen. Het hotel gaat voorzien in overwinteringsplekken, maar biedt ook de mogelijkheid aan de wilde, voornamelijk solitaire bijen om een “nestje” te maken.

We willen het bijenhotel graag bouwen door gebruik te maken van gerecyclede materialen, zoals oude dakpannen, pallets, bamboe, etc. Voor deze klus hebben we 6 tot 8 vrijwilligers nodig.

Mooi voorbeeld van een bijenhotel gebouwd van verschillende materialen

Kom je ook helpen? Schrijf je dan wel even in via de website van NL Doet. Op die manier kunnen wij en andere eventuele vrijwilligers zien of er voldoende mensen komen helpen.

Natuurlijk vinden het we het ook leuk als je daarnaast via onze Facebookpagina laat weten dat je erbij bent.