Gezellige aftrap van 2019

Op zaterdag 19 januari luidden de leden met eventuele partners het nieuwe jaar in tijdens een gezellige bijeenkomst bij Imkerij Noeverman in Ommen.
Onder het genot van heerlijke hapjes en drankjes praatten de imkers elkaar bij over hun bijenvolkjes. Vooralsnog lijkt het erg goed te gaan met de bijen. Er is door sommigen al broed in de kasten waargenomen, wat te zien is aan sporen in de Varroa-lade. Ook met de bijen in onze bijenstal bij de kinderboerderij op Landgoed het Laer gaat het prima!

Tijdens de bijeenkomst werd niet alleen over de bijen gepraat, maar was er met name voor de nieuwelingen voldoende gelegenheid om de andere leden wat beter te leren kennen. Het was een gemĂȘleerd gezelschap van zeer ervaren imkers met meer dan 40 jaar ervaring tot leden die nog maar net begonnen zijn of zelfs nog met de cursus moeten starten.

Een ding staat vast! Allen kijken al weer uit naar de eerste lentedagen, waarop de bijen zullen uitvliegen….